Komunikat Dyrektora Archiwum Państwowego w Olsztynie z dnia 27 kwietnia 2021r.
Uprzejmie informuję, że od dnia 29 kwietnia 2021r Archiwum Państwowe w Olsztynie wznawia w ograniczonym zakresie udostępnianie materiałów archiwalnych w Pracowni Naukowej oraz bezpośrednią obsługę klientów.
W warunkach zagrożenia epidemicznego obowiązują odrębne zasady obsługi klientów wprowadzone Zarządzeniem Nr 8/2020 Dyrektora Archiwum Państwowego w Olsztynie, przede wszystkim ze względu na zachowanie warunków bezpieczeństwa. W związku z tym bardzo proszę Państwa o zapoznanie się z ich treścią.
Zasady korzystania z Pracowni Naukowej Archiwum Państwowego w Olsztynie w czasie obowiązywania stanu epidemicznego
- Pracownia Naukowa czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 9°°- 13°°.
- Do odwołania zawieszone są dyżury popołudniowe w Pracowni Naukowej.
- Pracownia w czasie obowiązywania stanu epidemicznego dysponuje 3 stanowiskami pracy dla użytkowników.
- Użytkownik Pracowni Naukowej jest zobowiązany do wypełnienia oświadczenia zamieszczonego w zał. nr 1
- Wizytę w Pracowni należy umówić co najmniej dzień wcześniej drogą:
- telefoniczną pod nr 89 527-60-96 w.312 lub 310,
- elektroniczną pod adresem: pracownia_naukowa@olsztyn.ap.gov.pl
- Zamówienia (rewers) na materiały archiwalne przyjmowane są mailowo bądź telefonicznie.
- Liczba archiwaliów, jaka może być udostępniona jednemu użytkownikowi w ciągu dnia, wynosi maksymalnie 10 jednostek archiwalnych.
- Zamówienia na materiały archiwalne będą realizowane dnia następnego od ich złożenia.
- Po wykorzystaniu materiałów archiwalnych użytkownik winien je odłożyć do oznaczonego pojemnika.
- Materiały archiwalne podlegają 5 dniowej kwarantannie, zatem ich ponowne udostępnienie będzie możliwe po jej zakończeniu.
- Z uwagi na kwarantannę Pracownia Naukowa nie będzie przechowywała depozytów.
- Ogranicza się korzystanie z księgozbioru w wolnym dostępie oraz katalogów kartkowych.
- Wszyscy użytkownicy winni przestrzegać „Zasad przestrzegania bezpieczeństwa przez użytkowników zasobu archiwalnego i petentów Archiwum Państwowego w Olsztynie w czasie obowiązywania stanu epidemicznego”.
- Pozostałe warunki udostępniania materiałów archiwalnych pozostają zgodne z Regulaminem korzystania z materiałów archiwalnych w Pracowni Naukowej Archiwum Państwowego w Olsztynie wprowadzonym Zarządzeniem Nr 7 /2017 Dyrektora Archiwum Państwowego w Olsztynie w dnia 24 czerwca 2017 r.
Zasady przestrzegania bezpieczeństwa przez użytkowników zasobu archiwalnego i petentów Archiwum Państwowego w Olsztynie w czasie obowiązywania stanu epidemicznego.
- Użytkownicy zasobu archiwalnego i petenci stosują się do wytycznych zawartych w „Zasadach przestrzegania bezpieczeństwa przez użytkowników zasobu archiwalnego i petentów (…)”.
- Wszyscy użytkownicy zasobu archiwalnego zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa poprzez zakrycie ust i nosa, noszenie masek oraz założenie rękawiczek ochronnych. Osoby, które nie będą stosować się do powyższych zasad, nie będą obsługiwane przez pracowników Archiwum.
- Każdemu użytkownikowi i petentowi mierzona będzie temperatura ciała tuż przed wejściem do Archiwum.
- Przed wejściem do Archiwum użytkownicy zasobu archiwalnego i petenci zobowiązani są do zdezynfekowania rąk środkiem odkażającym na bazie alkoholu (minimum 60%), umieszczonym w dozowniku przy wejściu do Archiwum.
- W holu Archiwum znajduje się „Punkt informacyjny”, w którym można uzyskać wiadomości na temat zasobu Archiwum oraz miejsc przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej, a także napisać podanie.
- Przed „Punktem informacyjnym” mogą przebywać tylko dwie osoby, tj. petent i pracownik Archiwum.
- W holu Archiwum jednocześnie może przebywać trzech petentów. Odstęp między petentami oczekującymi na obsługę winien wynosić minimum 2 m.
- Podania i dokumenty należy samodzielnie składać do „Skrzynki podawczej”, która znajduje się w holu Archiwum.
- Złożone do „Skrzynki podawczej” podania i dokumenty poddawane będą 48 godzinnej kwarantannie.
- Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do kosza i umyć ręce.
- Wszelkie kontakty z petentami pracownicy Archiwum realizują w holu Archiwum.
- Do odwołania Archiwum zawiesza działalność kasy (gotówkowej).
- Na parterze oraz pierwszym piętrze wydziela się pomieszczenia sanitarno-higieniczne dla użytkowników oraz petentów z zewnątrz.
- Na czas obowiązywania stanu epidemii Archiwum zastrzega sobie możliwość wyłączenia z użytkowania szatni i przechowalni rzeczy podręcznych dla użytkowników.
Dyrektor Archiwum
Prof. dr hab. Norbert Kasparek